tirsdag 29. januar 2013

Søster-skryt

Litt søster-skryt!

Dere vet jeg har en kreativ søster... eller, egentlig to. Men den ene utnytter sitt potensiale!
Så nå må jeg bare skryte litt.
Se dette supersøte kubbelyset hun laget til meg!?
 


Er sikkert veldig enkelt.. Jeg har jo aldri prøvd. Men vet at noen gjør det slik:
 
  • Finn en serviett du liker..med et fint motiv så klart.
  • Klipp ut motivet. Ikke rundt selve motivet, men som et kvadrat..Eller behold hele servietten hvis du vil det.. 
  • Fjern det bakerste lagene slik at det bare er det tynneste igjen.
  • Legg det rundt lyset, der du ønsker det skal være
  • Ta så bakepapir rundt lyset og servietten
  • Bruk varmepistol eller strykejern (still varmen på silke) og stryk motivet ned i voksen. Stryk litt og litt, forsiktig.. 
  • Når hele servietten er smeltet, fjerner du bakepapiret.
  • Pynt lyset med f.eks bånd, blonder eller hyssing..  
  • Og skal du gi det vekk, så gjør som min søster, pakk det inn i cellofan med et fint bånd eller merkelapp. Eller ta det selv!!  
 
 
Jeg har også en venninne som limer servietter på tomme tomatpurreglas, eller fetaost glass..SÅ blir det kjempesøte små telykter! 
 
God ide til venninnegaver!!
Takk, kjære søster Åse 
 
Jeg er egentlig ikke helt ferdig med å skryte, for når jeg først begynner, så slutter det sjelden.
Se dette fine bildet hun har malt til Emmagull!!
 
 
 
Jeg linker igjen til min søster og tipser om dåpsgave..
 
 

 
Hun hadde laget til en fin kasse med strå. Funnet dette fine diktet som hun hadde printet ut i lerret.. Laget kubbelys inpakket i cellofan og malt et bilde. Utrolig dekorativt!

 
Emma fikk også disse superkule happylights`ene av en annen tante. Fin gave :)
 
 
 
 
Til slutt må jeg jo nesten fortelle om den fantastiske uttalelsen min på slutten av dåpsdagen.
En litt sliten gravid dame sitter å reflekterer på en stol.. propp full av kaker og god mat. I lag med min svoger`s familie..
Så sier jeg;..hmm, det var jo bare gutter som døpte seg i dag faktisk!
Gjett om det ble stille.. !? De må jo ha trodd jeg er helt blåst mellom ørene! Så sier min søster`s svigermor..: Men Torhild, hva med Emma da??
Åja.. hun ja!
 
Men til å være meg er det helt normalt å komme med slike gjennomtenkte uttalelser..så jeg er igrunn imun mot flauser!  
 


Ingen kommentarer: